Facebook aandelen

Facebook LogoFacebook is niet meer weg te denken uit onze digitale wereld en ons dagelijks leven. Door dagelijks even uw Facebook te checken, bent u weer op de hoogte van het reilen en zeilen van al uw vrienden, kennissen en collega’s.

Het platform werd in 2004 opgericht door Mark Zuckerberg en is inmiddels uitgegroeid tot het grootste sociale netwerk wereldwijd. Facebook telt ruim 1,5 miljard actieve gebruikers. Opvallend is daarbij dat ruim 1 miljard gebruikers Facebook gebruiken op hun mobiele apparaat. Het hoofdkantoor van Facebook staat in Californië in Palo Alto.

 

Facebook aandelen

Het kopen van Facebook aandelen kan interessant zijn voor het uitbreiden van uw beleggingsportefeuille. Wij van aandelen.nl zijn er om dat makkelijker te maken voor u. Handelen in Facebook aandelen kan door een persoonlijke account aan te maken bij de CFD-broker Plus500. U kunt daar op eenvoudige wijze beleggen. En dat kan al voor een bedrag vanaf 100 euro. Met het gebruik van een hefboom worden er enerzijds grotere winsten geboekt. Anderzijds is het verlies groter. Interesse in het kopen van Facebook aandelen? Doe dan eerst een goede technische en fundamentele analyse voor het bedrijf.

 

Rol veranderd

Waar Facebook ooit begon als vriendennetwerk om mensen met elkaar te verbinden, is de rol inmiddels wel veranderd. Dit jaar is ook een jaar met verandering. Zo past het sociale netwerk de tijdlijn aan om de nadruk te leggen op betekenisvolle sociale interacties. Bovendien is het al enige tijd mogelijk om via Facebook te adverteren.

Facebook platform

 

Advertentiebeheer

Via het advertentiebeheer kan de gebruiker eenvoudig bepaalde berichten promoten. De doelgroep, leeftijd, interesses et cetera kunnen dan aangegeven worden. Er is een uitgebreide database waarop goed getarget kan worden. Hieronder vertellen we u nog wat meer over de verschillende advertentie typen.

 

Soorten advertenties

De verschillende soorten advertenties die het bedrijf aanbiedt in Nederland zijn: standaard advertenties (Facebook Ads), gesponsorde verslagen (Sponsored Stories), Page Post Ads / Promoted Post Ads, Mobile Only Ads, gesponsorde zoekresultaten (Sponsored Search Results) en Facebook Exchange (FBX). Leuke mogelijkheden die helpen bij de groei van bedrijven. Heeft u zelf een bedrijf? Probeer zeker eens wat functies uit om te zien of het voor uw bedrijf werkt.

 

Standaard advertenties

Deze worden op de desktopversie van Facebook vertoond en verschijnen rechts op nagenoeg elke Facebookpagina. Het is een advertentietype die te vergelijken is met Google AdWords. Echter kan er wél een afbeelding worden gebruikt en dat maakt het toch wat speelser. Deze advertenties zijn zowel per klik of per duizend vertoningen in te kopen. Ze kunnen naar verschillende bestemmingen worden verwezen. Denk bijvoorbeeld aan een website buiten Facebook. Ideaal wanneer u als ondernemer naar uw eigen website wilt doorverwijzen.

 

Gesponsorde verslagen

Het is een type advertentie die in verband staat met de interactie die fans met een bepaalde Facebookpagina hebben. Het zorgt ervoor dat de betreffende actie nog meer aandacht krijgt. Gesponsorde verslagen worden vertoond aan fans en aan vrienden van de fans die de interactie uitlokken. Net als de standaard advertenties kunnen deze advertenties aan de rechterkant getoond worden, maar daarnaast ook in het nieuwsoverzicht (zowel op desktop als mobiel). Gezien de eenvoud, wordt dit type ook vaak gebruikt.

 

Page Post Ads & Promoted Ads

In enkele gevallen is het interessant om een recent paginabericht in te zetten als advertentie. Page Post Ads geven hiertoe de mogelijkheid. Ze kunnen worden gericht aan iedereen en worden zowel rechts in de Facebookpagina als in het nieuwsoverzicht vertoond. Promoted Ads zijn daarentegen bedoeld om berichten te promoten bij fans die het bericht nog niet (organisch) gezien hebben. Middels Promoted Ads is het mogelijk om voor extra bereik van het betreffende paginabericht te zorgen.

 

Mobile Only Ads

Met deze functie krijgen adverteerders op Facebook de mogelijkheid om advertenties uitsluitend weer te geven in het nieuwsoverzicht van mobiele toestellen. Handig aangezien het aantal mobiele gebruikers van Facebook nog altijd toeneemt. Dit type advertentie kan enerzijds een gesponsord verslag zijn. Anderzijds een Page Post Ad of Mobile App Install Ad. Die laatste stuurt de gebruikers naar de downloadpagina voor de betreffende applicatie. Het is een advertentietype die geschikt is voor Android en iOS smartphones.

 

Gesponsorde zoekresultaten

Met deze optie is het mogelijk om binnen de Facebook zoekfunctie beter vindbaar te worden. En dat willen veel bedrijven maar al te graag! Er kan geboden worden op bepaalde profielen of pagina’s. Wanneer de Facebookgebruikers hiernaar zoeken, dan wordt de Facebookpagina, het event of de applicatie van de adverteerder ook in de zoekresultaten vertoond. Maar net wat u onder de aandacht wilt brengen.

 

Facebook Exchange 

Met FBX oftewel Facebook Exchange krijgen de adverteerders de optie om hun Facebookadvertenties in te zetten voor remarketing. Een andere benaming hierbij is retargeting. Bezoekers die een pagina al wel bezocht hebben, maar nog geen aankoop hebben gedaan, worden dan opnieuw benaderd. Facebook Exchange maakt het mogelijk om direct response acties uit te lokken bij de Facebook bezoekers.

  

Producten en diensten etaleren

Sinds kort is het bij Facebook zelfs mogelijk om producten en diensten te etaleren door het toevoegen van een winkelgedeelte (Facebook shop) op uw bedrijfspagina. Daarmee laat Facebook zien dat het nog steeds bezig is om het platform uit te breiden. Zeker aangezien het kanaal zowel privé als zakelijk gebruikt wordt. Het is dus lang niet alleen meer een vriendennetwerk.  

 

Beleggen in Facebook

Wanneer u wilt starten met beleggen in Facebook, kunt u Facebook aandelen kopen. Dit kunt u doen door eenvoudig een persoonlijke account aan te maken bij de CFD-broker Plus500. Bij deze online broker is het mogelijk om in alle belangrijke social mediabedrijven te handelen. U kunt er zelfs voor kiezen om de mogelijkheden onbeperkt uit te proberen met een gratis demo account. In uw demo account krijgt u bovendien een uitgebreid overzicht met grafieken en indicatoren. Erg handig wanneer u de persoonlijke belegkwaliteit wilt ontwikkelen.