Adidas aandelen

Adidas aandelenHet sportmerk Adidas klinkt u ongetwijfeld wel bekend in de oren. Samen met Nike behoort Adidas tot de absolute top van sportmerken. Van oorsprong komt Adidas uit Duitsland. Inmiddels is het een toonaangevend en wereldwijd bedrijf als het gaat om sportartikelen.

In totaal heeft Adidas ongeveer 57.000 mensen in dienst. Jaarlijks produceert Adidas meer dan 900 miljoen sport- en sportlevensstijl producten met onafhankelijke wereldwijde productiepartners. Vorig jaar behaalde het bedrijf een totale omzet van 21.218 miljard euro. Het mag duidelijk zijn hoe groot Adidas inmiddels al is.  

 

Missie Adidas

De missie van Adidas is om het beste sportbedrijf ter wereld te zijn. Dat willen ze dus niet alleen worden, ze willen dat ook vooral blijven. Dat betekent dus dat ze de beste sportproducten ter wereld willen ontwerpen, maken en verkopen. En dat met de beste service en ervaring, op een duurzame manier. Op het gebied van duurzaamheid heeft het Duitse concern al mooie mijlpalen behaald.

Adidas tasje

 

Strategisch businessplan

De naam van het strategisch businessplan tot het jaar 2020 om de missie te volbrengen, heet Creating the New. De kern van dit businessplan staat geheel in teken van verdere groei van top- en bottom line producten door de vraag naar het merk aanzienlijk te vergroten. Adidas richt zich hierbij op haar merken. Want het gaat niet alleen om Adidas zelf, maar ook om Reebok. Hieronder vertellen we u eerst graag wat meer over het Amerikaanse merk Reebok.

 

Reebok

Reebok is een wereldmerk met een diep fitness-erfgoed en een duidelijke missie. Het beste fitnessmerk ter wereld zijn. Reebok maakt dus vooral contact met de fitnessconsument. Kortom, iedereen die fit wil blijven. Dat kan gaan om mensen die functionele training doen of andere activiteiten beoefenen zoals bijvoorbeeld hardlopen, dansen, vechtsport, aerobics of yoga. Voor de doelconsument van Reebok zijn er een drietal categorieën. Het gaat om Reebok Running, Reebok Training en Reebok Classics.    

 

Adidas producten

De producten die Adidas aanbiedt zijn o.a. schoenen, kleding en accessoires. Er wordt een onderscheid gemaakt in verschillende sporttakken. Denk bijvoorbeeld aan fitness, voetbal, basketbal, golf, volleybal, rugby, hardlopen en tennis. Adidas maakt hierbij onderscheid tussen een viertal merkgroepen. Het gaat om Adidas Originals, Adidas Athletics, Adidas Terrex en Adidas Stella McCartney. Kijk voor een uitgebreid overzicht zeker eens op de website van Adidas. Het zal u opvallen dat de opbouw van de website alleen al een echte beleving is.

 

Andere producten

Naast schoenen en kleding biedt Adidas ook nog andere producten aan. Denk bijvoorbeeld aan hun populaire brillen en horloges. En de fitness liefhebbers kunnen ook trainingsmateriaal van Adidas kopen. De materialen lopen uiteen van complete toestellen tot losse accessoires zoals gewichten en bankjes. Het loopt uiteen van producten voor training, herstel en yoga. Kijk voor een compleet overzicht zeker eens op de website van Adidas.  

 

Adidas kopen

De Adidas producten zijn rechtstreeks bij de officiële Adidas online webshop te koop of bij een van de vele kanaalpartners. Die zijn er maar zat. Denk bijvoorbeeld aan Zalando of bol.com. Nagenoeg elke sportwinkel, maar ook veel webwinkels, hebben Adidas artikelen in het assortiment. Al met al dus ruime mogelijkheden om aan uw Adidas artikelen te komen. 

 

Koploper innovatie

Adidas is een echte koploper als het gaat om innovatieve producten. Zo wil de sportgigant 3D en 4D printers gebruiken bij de productie van schoenen. Ook maakte Adidas dit jaar bekend dat het schoenen zonder veters ging maken. Er is meer focus op duurzaamheid, aangezien Adidas met het plan is gekomen om alleen kleding en schoenen te maken met gerecycled plastic. De consumenten worden steeds kritischer bij de aankoop van hun materiaal. En dat weet Adidas maar al te goed.  

 

Gerecycled plastic

Adidas’ doel is om in 2024 alles met gerecycled plastic te maken. Zo zal het bedrijf in de toekomst geen nieuw plastic meer gebruiken. Niet in de producten, niet in de kantoren, niet in outlets, niet in de distributiecentra en ook niet in de warenhuizen. Volgend jaar zal de zomercollectie van Adidas voor bijna de helft uit gerecycled polyester bestaan. Dat roept natuurlijk ook veel nieuwe interesse op. Eerder al maakte de Duitse sportketen schoenen van plastic, de zogenaamde Parley schoenen. Het materiaal is langs de kust verzameld alvorens het in de zee kon verdwijnen.

 

Sterke cijfers

Het WK-voetbal in Rusland heeft voor Adidas geresulteerd in sterke cijfers. Vooral in Azië en Noord-Amerika verkocht het bedrijf veel sportartikelen. Naar verwachting groet de omzet van het Duitse concern dit jaar met circa 10%. De brutowinstmarge neemt iets toe tot ruim 50%. De verwachting is dat de nettowinst daarmee uitkomt tussen 1,6 en 1,7 miljard euro. Met deze cijfers is er bij Adidas veel vertrouwen dat er dit jaar wederom een hoger dan verwachte winstgevendheid bereikt kan worden. En dat maakt het voor de beleggers ook interessant om in te spelen op deze ontwikkelingen.   

 

Resultaten 3e kwartaal

Er is in het 3e kwartaal van dit jaar door Adidas opnieuw een kwaliteitsgroei bereikt. Zo groeiden de inkomsten van het sportbedrijf met 8% in valuta-neutraal en 3% in euro’s. Ook de brutomarge werd verhoogd tot bijna 52%. De operationele marge verbeterde tot een percentage van ruim 15%. De nettowinst uit de voortgezette activiteiten is met 19% gestegen. Dit alles beloofd veel goeds voor het Duitse bedrijf.   

     

Beleggen in Adidas

Bij de CFD-broker Plus500 is het mogelijk om Adidas aandelen te kopen. Met het aanmaken van een persoonlijke account bij deze online broker kunt u eenvoudig handelen in Adidas aandelen. Voor de nog onervaren belegger is de levenslange demo account superhandig. Met een flink fictief vermogen kan er geoefend worden met online beleggen. U kunt daarbij gebruik maken van verschillende grafieken en indicatoren. Beleggen met echt geld kan bij Plus500 al vanaf 100 euro. Denk alvorens u start met beleggen aan een goede technische en fundamentele analyse voor Adidas.